Forum SOUL HUNTERS
ASG TEAM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Imprez

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SOUL HUNTERS Strona Główna -> Regulamin Imprez
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ramirez
Administrator



Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:39, 23 Paź 2006    Temat postu: Regulamin Imprez

Regulamin


Preambuła

Niniejszy zbiór powstał w celu ujednolicenia podstawowych zasad airsoft, funkcjonujących w społeczności Soul Hunters. Zbiór ten nie pozostaje w sprzeczności z prawem powszechnym i jest prawu powszechnemu podporządkowany. Zbiór powstał na potrzeby społeczności i organizowanych przez nią walk airsoft. Nie oznacza to, że nie może być wykorzystywany poza nią.

Zbiór ten stanowi nakreślenie i zgromadzenie w formie jednego dokumentu zasad powszechnie dotąd stosowanych, jako, że airsoft'em zajmują się wyłącznie ludzie uczciwi, przestrzegający zasad fair play, którym przyświeca idea wspólnej, dobrej zabawy z uwzględnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i dla których nie jest podstawowym celem osiągnięcie zwycięstwa za wszelką cenę oraz uzyskanie jak największej ilości trafień, czy też wykazanie w jakikolwiek inny sposób wyższości nad innymi miłośnikami airsoft. Zebranie zasad airsoft w formie jednolitego dokumentu, ułatwi ich konsekwentne przestrzeganie.

Airsoft jest także źródłem pozyskiwania nowych znajomych i przyjaciół. Służy także umacnianiu wzajemnej życzliwości w poczuciu równości wszystkich miłośników. W airsoft nie ma miejsca na okazywanie jakichkolwiek niechęci wynikających z przynależności narodowych, kulturowych, religijnych, politycznych i rasowych. Niedopuszczalnym jest zatem wykorzystywanie airsoft do głoszenia czy prezentowania jakichkolwiek niechęci wobec jakiejkolwiek grupy jego miłośników.


Część ogólna

Podstawowe pojęcia:

Airsoft - jest to zabawa polegająca na prowadzeniu walk airsoft, przy wykorzystaniu broni ASG. Airsoft łączy się z hobby związanym z posiadaniem jednej lub więcej sztuk broni ASG, umundurowania i oporządzenia oraz z uczestnictwem w spotkaniach i walkach airsoft.

Sesje airsoft - są to spotkania maniaków airsoft, podczas których organizowane są walki airsoft. Termin dotyczy ogółem częsci bojowej i ewentualnych przerw w czasie rozgrywki.

Walki airsoft - są to części sesji airsoft, w których dwie lub więcej grupy toczy pomiędzy sobą symulowane walki, które mogą być oparte na scenariuszach, używając przy tym broni ASG i amunicji ASG.

Broń ASG - są to repliki wszelkiej broni palnej, wykonane z dowolnego materiału, w skali 1:1 lub innej, miotające amunicję ASG za pomocą słupa sprężonego powietrza lub specjalnego gazu przeznaczonego do zasilania broni ASG. Broń ASG może być powtarzalna, samopowtarzalna oraz automatyczna.

Amunicja ASG - są to kulki z tworzywa sztucznego o średnicy 6 mm, przystosowane do wystrzeliwania z broni ASG.

Gracz airsoft - jest to osoba, która uczestniczy w walkach airsoft, podczas których posiada broń ASG oraz respektuje podstawowe zasady obowiązujące w airsoft.

Teren walk airsoft - jest to ściśle określony teren, na którym toczą się walki airsoft. Teren powinien być, w miarę możliwości, oznaczony i zabezpieczony przed wejściem na niego osób postronnych. Prowadzenie walk na określonym terenie powinno być uzgodnione z jego właścicielem lub zarządcą. O prowadzeniu walk airsoft na określonym terenie powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe.

Strefa bezpieczeństwa - miejsce wydzielone na terenie walk airsoft, gdzie zbierają się wyeliminowani gracze, bądź inne osoby nie uczestniczące w walce. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG.


Część szczegółowa


I. Zasady bezpieczeństwa

• Środki ochrony oczu:

1. Wszyscy gracze airsoft dokładają najwyższej staranności, by spotkania i walki airsoft były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.

2. Każdy gracz airsoft zobowiązany jest posiadać w trakcie walk airsoft środki ochrony oczu, jako organu najbardziej narażonego na uszkodzenia. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.

3. Każdy gracz airsoft, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.

4. Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika airsoft przez cały czas trwania walk airsoft. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa.

5. Gracz airsoft, który zdejmie środki ochrony oczu poza strefą bezpieczeństwa, może być upomniany przez każdego z pozostałych graczy. Nie zastosowanie się do upomnienia bądź ponowne upomnienie, stanowi podstawę do wykluczenia tego gracza z dalszych walk airsoft.

• Bezpieczne obchodzenie się z replikami ASG podczas spotkań airsoft:

1. Podczas spotkań airsoft lecz poza trwaniem walk, repliki ASG powinny być zabezpieczone, komory lufy puste a magazynki wyjęte. Wyjątek stanowi okres trwania walk airsoft oraz kalibrowanie i przestrzeliwanie replik.

2. Kalibrowanie i przestrzeliwywanie replik ASG powinno odbywać się z zachowanie największej ostrożności i zasad bezpieczeństwa, z dala od osób mogących być zagrożonymi postrzeleniem.

3. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG.

4. Niedopuszczalne jest gestykulowanie oraz celowanie repliką ASG w inne osoby poza walkami airsoft (np. w przerwach). Zaleca się też trzymanie palca z dala od spustu repliki.

5. Jeśli podczas wymiany ognia w pobliżu pojawią się cywile (osoby, nie biorące udziału w strzelaniu), sygnalizujemy to i przerywamy walkę.

• Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających:

1. W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających.

2. Spożywanie alkoholu jest dopuszczalne wyłącznie po ogłoszonym zakończeniu wszystkich walk airsoft.

3. Uczestnik walk airsoft, spożywający w trakcie ich trwania alkohol lub używa środków odurzających, może być natychmiast i nieodwołalnie wykluczony ze wszystkich walk airsoft.

• Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem materialnym:

1. Teren walk airsoft, przed jego wykorzystaniem, powinien być sprawdzony pod względem bezpieczeństwa przez organizatora walk.

2. Szczególnemu sprawdzeniu winny podlegać następujące elementy:

- istnienie ukrytych dziur, jarów, załomów mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,

- istnienie przedmiotów (wystające pręty, potłuczone szkło itp.) mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,

- dostępność terenu dla osób trzecich, co może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa tychże osób,

- miejsca stanowiące jakiekolwiek zagrożenie, winny być oznaczone, w miarę możliwości, w widoczny sposób.

• Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem formalnym:

1. Uczestnicy lub organizator walk airsoft sprawdza czyją własność stanowi teren tychże walk, lub pod czyim znajduje się zarządem i uzgadnia możliwość prowadzenia tam walk.

2. Dodatkowo, o walkach airsoft można powiadomić właściwe służby porządkowe (policja, straż leśna itp.), informując przy tym, na czym te walki polegają. Zalecane jest to zwłaszcza przy większych imprezach.

• Inne środki ochrony i bezpieczeństwa:

1. Na miejscu walk airsoft powinna znajdować się apteczka pierwszej pomocy. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia apteczki pierwszej pomocy spoczywa na organizatorze.

2. Dodatkowo na miejscu walk airsoft powinien znajdować się jakikolwiek środek łączności zewnętrznej (np. telefon komórkowy) dla możliwości wezwania pomocy w przypadku zaistnienia wypadku. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia środków łączności zewnętrznej spoczywa na organizatorze.

• Wszelkie inne środki ochrony, takie jak: hełmy, kaski, kominiarki, nałokietniki, nakolanniki, rękawice ochronne, ochraniacze na zęby, są zalecane do stosowania. Ich używanie leży w gestii uczestnika.


II. Zasady związane z zachowaniem porządku publicznego oraz obowiązujących norm prawnych

1. Noszenie broni ASG w miejscach publicznych powinno odbywać się z użyciem pokrowców, opakowań lub w inny sposób, zabezpieczający broń ASG przed widokiem publicznym.

2. Wydobywanie, strzelanie, celowanie lub jakiekolwiek inne użycie broni ASG w miejscu publicznym może być uznane za naruszanie zasad airsoft i powodować wykluczenie dopuszczającego się tego gracza airsoft ze wszelkich spotkań i walk airsoft.

3. Noszenie mundurów i oporządzenia używanego w airsoft w miejscach publicznych jest dozwolone, za wyjątkiem przypadków, gdy pozostaje to w sprzeczności z prawem powszechnie obowiązującym (mundury i wyposażenie, a także symbole i oznaczenia, zastrzeżone dla określonych formacji, takich jak: wojsko, policja itp.).


III. Zasady używania broni białej w ASG

1. Broń biała (noże, sztylety, bagnety) może stanowić część umundurowania lub wyposażenia gracza airsoft.

2. Zabronione jest używanie broni białej podczas walk airsoft, poprzez jej dobywanie w jakimkolwiek celu. Uczestnik, który dobywa broni białej podczas walk airsoft może być natychmiast i w sposób nieodwołalny wykluczony z dalszych walk airsoft.

3. Dobywanie broni białej może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa i wyłącznie w sposób nie zagrażający życiu i zdrowiu uczestników.

4. Niedopuszczalne jest stosowanie replik broni białej do prowadzenia walk airsoftowych, za wyjątkiem zapisu punktu 5.

5. W wyjątkowych przypadkach, organizator walk airsoft może dopuścić używanie replik broni białej o przeznaczeniu treningowym (gumowe noże). Na organizatorze spoczywa odpowiedzialność poinformowania o powyższym fakcie wszystkich uczestników. Używanie określonych przez organizatora replik broni białej powinno się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku.


IV. Zasady ograniczeń mocowych oraz używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki

1. Do walk airsoft dopuszczone są kulki o masie nie przekraczającej 0,33 g.

2. Moc replik:

Moc sprężyny podawana w PDI (na kulkach 0.25g) jako najpopularniejszy system, dotyczy również ich odpowiedników innych firm:

- do 130 PDI - brak ograniczeń, repliki do tej mocy mogą być używane zarówno w terenie otwartym jak i wewnątrz budynków do CQB (walka w pomieszczeniach),

- używanie mocniejszych sprężyn niż 130 PDI do CQB (walka w pomieszczeniach) jest zabronione,

- dla sprężyn do 170 PDI - minimalny dystans na którym wolno prowadzić ogień to 10 metrów,

- dla sprężyn do 210 PDI - minimalny dystans na którym wolno prowadzić ogień to 20 metrów,

- maksymalna dopuszczalna moc sprężyny do stosowania ognia ciągłego - 190 PDI,

- wszelkie repliki ASG o mocy WIĘKSZEJ niż 210PDI (~430fps) - minimalny dystans na którym wolno prowadzić ogień to 30m.

3. Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki jest niedopuszczalne w walkach airsoft, za wyjątkiem zapisu punktu 4.

4. W wyjątkowych przypadkach, organizator walk airsoft może dopuścić używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki. Na organizatorze spoczywa odpowiedzialność poinformowania o powyższym fakcie wszystkich uczestników. Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki powinno się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku.

5. Granaty ASG:

- jako środek rażący w granatach dopuszczone są kulki BB oraz groch pełnoziarnisty (połówki grochu są niedopuszczalne); do produkcji "granatów" i ich obudów zabrania się stosowania jakichkolwiek przedmiotów metalowych, ceramicznych itp.,

- jedyne dopuszczalne petardy do stosowania jako środek nośny w granatach to: "Korsar K0204" oraz "Red Korsar K0206",

- przed rzuceniem granatem osoba rzucająca ma obowiązek poinformować o tym głośnym krzykiem "granat" (ew. dopuszczalne są także inne wersje językowe tego słowa),

- zabronione jest miotanie "granatem" bezpośrednio w innego gracza.

6. Petardy dopuszczone są jedynie jako środek nośny do granatów airsoftowych. Zakazane jest stosowanie petard jako środka walki samego w sobie.

7. Świece dymne są dopuszczone do rozgrywek ASG jako element pozoracji pola walki.

- do gry dopuszczone są jedynie świece kupione w fachowych sklepach z pirotechniką,

- zabronione jest stosowanie świec dymnych domowej roboty,

- świece dymne stosować wolno jedynie na przestrzeniach otwartych,

- obowiązuje absolutny zakaz stosowania świec dymnych w zabudowaniach,

- obowiązkiem osoby rzucającej jest upewnienie się, że świeca dymna nie spowoduje pożaru, i nadzorowanie procesu wypalania się świecy,

- zabronione jest miotanie świecą dymną bezpośrednio w innego gracza.

V. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych

1. Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft.

2. Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia poprzez wyjęcie czerwonej szmatki i uniesienie jej do góry (szmatkę mogą zastąpić inne podobne elementy jak np. czapka). Dodatkowym sygnałem może być okrzyk "dostałem".

3. Dobrym zwyczajem uznawane jest pominięcie okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która oddała celny strzał.

4. Trafiony gracz pozostaje w miejscu trafienia. Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz może przemieścić się do strefy bezpieczeństwa dopiero wówczas, gdy w rejonie, gdzie został trafiony, nie toczą się już żadne działania, a przejście do strefy bezpieczeństwa nie będzie odbywało się przez rejon innych działań.

5. Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom.

6. Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem podstawowego kanonu, na jakim opiera się airsoft - kanonu uczciwości. Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.

7. Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednkaże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.

8. Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa. Możliwe jest tylko oddanie strzału kontrolnego bez magazynka w celu opróżnienia komory lufy z kulek BB.

9. Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.

10. Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft.

11. Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do końca starcia, w którym nastąpiło wyeliminowanie. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany.

12. Wyczerpanie się amunicji ASG, nie skutkuje wyeliminowaniem gracza z walki airsoft. Gracz, któremu wyczerpała się amunicja, pozostaje nadal w walce.

13. Organizator walk airsoft może ustalić inne zasady uznawania trafień. W przypadku braku ustalenia innych zasad uznaje się za obowiązujące, podane w niniejszym zbiorze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Terjo1




Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 5:26, 18 Mar 2007    Temat postu:

Lindsay Lohan Doing A Hung Guy!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Obey




Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 3:10, 21 Mar 2007    Temat postu:

Britney Spears Spreading Outdoors!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Obey




Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 3:11, 21 Mar 2007    Temat postu:

Jessica Alba In Anal Action Movie!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sterter33




Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:08, 25 Mar 2007    Temat postu:

Catherine Zeta Jone Throatjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sterter33




Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:12, 25 Mar 2007    Temat postu:

Lindsay Lohan Doing A Hung Guy!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 14:25, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Carmen Electra Giving A Head And Taking A Load!
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Adedted




Dołączył: 28 Kwi 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:00, 28 Kwi 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SOUL HUNTERS Strona Główna -> Regulamin Imprez Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin